• Innovatieblog
  • Creativiteitsblog
  • Inspiratieblog

BLOG

76 berichten gevonden


 Building an Innovation Mindset

Building an Innovation Mindset

30-01-2015 Building an Innovation Mindset 
The prime source of the innovation power in any firm lies in the mind of its employees. When they are mentally prepared for discovering and realising new opportunities, the organisation will possess an enduring capacity to innovate. Below, Jeff Gaspersz…
0 Reacties - Lees meer

 Innovaties in management education - deel 2

Innovaties in management education - deel 2

30-01-2015 Kansen voor de persoonlijke leeromgeving
In de (nabije) toekomst van management en professional education zal het concept van de persoonlijke leeromgeving van centrale betekenis zijn. Een persoonlijke leeromgeving is de combinatie van leerervaringen, tools en netwerken die een…
0 Reacties - Lees meer

Tips voor ZZP’ers, deel 1: Hoe word je als ondernemer innovatiever?

Tips voor ZZP’ers, deel 1: Hoe word je als ondernemer innovatiever?

30-01-2015 De uitdaging voor de ZZP’er is om steeds opnieuw kansen te vinden voor nieuwe opdrachten en het leveren van nieuwe waarde. Deze serie van blogs wil ZZP’ers ondersteunen om die nieuwe kansen te vinden door praktische tips.
In deze eerste blog de volgende 3 tips. 
 
- Tip…
0 Reacties - Lees meer

Innovaties in Management Education

Innovaties in Management Education

04-06-2014 Innovaties in management education - deel 1

Henry Mintzberg heeft in zijn boek Managers Not MBA’s: A Hard Look at the Soft Practice of Managing and Management Development de kern van problematiek weergegeven: Te veel management education vindt plaats in de collegezalen van de business…
0 Reacties - Lees meer

Innovatie vraagt om een dubbele betrokkenheid

Innovatie vraagt om een dubbele betrokkenheid

01-06-2014 We vragen medewerkers het werk met volle betrokkenheid uit te voeren. Maar we vragen daarnaast ook nog om met hun kennis en creativiteit naar wegen te zoeken om het werk en de werkprocessen te verbeteren. Dus we vragen eigenlijk om een dubbele betrokkenheid.

Het is niet vanzelfsprekend dat…
0 Reacties - Lees meer

Hoe kunt u dagelijkse innovatiekracht in de organisatie opbouwen

Hoe kunt u dagelijkse innovatiekracht in de organisatie opbouwen

22-03-2014 Wat een dagelijkse innovatiekracht zal er ontstaan, wanneer iedereen in de organisatie bereid is en in staat is om te zoeken naar kansen voor verbetering en vernieuwing. En daarna het ondernemerschap in zich voelt om de meest kansrijke ook te benutten.

Wanneer u dit nastreeft is het…
0 Reacties - Lees meer

Innovatiekracht, júist HR kan bijdragen (interview met Jeff Gaspersz in P&O Actueel maart 2014)

Innovatiekracht, júist HR kan bijdragen (interview met Jeff Gaspersz in P&O Actueel maart 2014)

22-03-2014 Wanneer ik aan een zaal P&O’ers vraag of méér gebruik kan worden gemaakt van kansrijke ideeën, zegt 80 procent ja. Dat is dus een enorme hoeveelheid goud die niet wordt gedolven. “En ú van HR bent de delver”, leg ik dan uit. Laat je die plek niet afnemen door een of andere innovatieconsultant.…
0 Reacties - Lees meer

Versterken van innovatiekracht in het MKB

Versterken van innovatiekracht in het MKB

06-01-2014 Voor MKB-ondernemingen, waar de betrokkenheid van medewerkers met het bedrijf vaak hoog is, ligt er een grote kans voor het versterken van innovatiekracht. Juist in de MKB-context, waar men het vaak moet doen zonder aparte R&D afdeling of vele innovatiespecialisten, gaat het er immers om alle…
0 Reacties - Lees meer

Innovatieblog 8: Wees zorgvuldig in het definiëren van innovatie

Innovatieblog 8: Wees zorgvuldig in het definiëren van innovatie

23-09-2013 Innovatieblog 8: Wees zorgvuldig in het definiëren van innovatie

Wanneer iemand aan u vraagt wat u onder innovatie verstaat, wat antwoordt u dan? Het definiëren van innovatie is voor een manager of teamleider geen theoretische kwestie. Immers, hoe hij of zij spreekt over innovatie zal…
0 Reacties - Lees meer

Hoe ontstaat innovatiekracht?

Hoe ontstaat innovatiekracht?

15-07-2013 Hoe ontstaat innovatiekracht?
(Innovatieblog nr. 7)

Stelt u zich een organisatie voor waar teams frequent met elkaar spreken over hun projecten. Ze beseffen dat het voor de strategische doelen van het bedrijf belangrijk is om van elkaars kennis en leerervaringen gebruik te maken.…
1 Reacties - Lees meer

Innovatieblog nr.5: Backcasting als inspiratie voor een toekomstgerichte dialoog

Innovatieblog nr.5: Backcasting als inspiratie voor een toekomstgerichte dialoog

09-05-2013 Innovatieblog nr.5: Backcasting als inspiratie voor een toekomstgerichte dialoog

Alles wat mensen geschapen hebben, heeft twee scheppingen gekend. Een mentale schepping en pas daarna de fysieke schepping. Het begon echter eerst met het zich voorstellen van wat het kan zijn. Michelangelo…
0 Reacties - Lees meer

Innovatieblog nr.6: De kracht van incrementele innovatie

Innovatieblog nr.6: De kracht van incrementele innovatie

09-05-2013 De kracht van incrementele innovatie

De incrementele innovatie is innovatie in kleine stapjes. Het streven is niet om met volstrekt nieuwe producten, diensten of processen te komen, maar geleidelijk te verbeteren of te vernieuwen. Het is de expressie van de kracht van de kleine creativiteit…
0 Reacties - Lees meer

Innovatie Blog nr.4: Wees naar medewerkers duidelijk over creativiteit

Innovatie Blog nr.4: Wees naar medewerkers duidelijk over creativiteit

02-01-2013 Be clear to employees about creativity

The challenge for creative leadership lies in identifying, recognizing and valuing creative behavior. The organization itself can not be more creative than the degree to which managers and employees use their creativity. The opportunity is to ignite…
0 Reacties - Lees meer

Innovatieblog nr.3: Topmanagement en Innovatie

29-03-2012 Verricht als topmanagement drie kerntaken in innovatiegericht leiderschap

Voor het topmanagement van een organisatie zijn bij het scheppen en instandhouden van een innovatieve en creatieve organisatie drie kerntaken te onderscheiden: motiveren, focussen en support bieden.…
1 Reacties - Lees meer

Innovatieblog nr.2: Stel een kansgerichte vraag aan je team

11-01-2011 Stel een kansgerichte vraag aan je team
Vragen zetten ons denken in beweging. Zo kan een goede vraag je team aan het denken zetten en hen alert en doelgericht houden. Een goede vraag kan aanzetten tot een breder perspectief of een andere kijkrichting. Wanneer men het antwoord zoekt, ontstaat…
0 Reacties - Lees meer

bericht 61 t/m 75
vorige-2-3-4-5-6-volgende

BLOG

Tagcloud


  • creativiteit
  • creativity
  • hr
  • hrm
  • hrminnovatie
  • innovatie
  • innovatie en leiderschap
  • innovaties in de zorg
  • innovation
  • selectieideebrief

Zoeken in nieuws

U heeft gezocht op: innovatieblog

Zoek

Twitter

Deel deze pagina

Innovatieblog

  • Ontdek de kansen in de crisis

Creativiteitsblog

  • Ontmoetend leven - prof. dr. Jeff Gaspersz

Inspiratieblog

  • Beter spreken in het openbaar: tips 9 en 10 - Prof.dr. Jeff Gaspersz

    Blogreeks: Beter spreken in het openbaar


Innovatie & creativiteit management

Innovatiemanagement  |  Nieuwe ideeën  |  Innovatiemanager  |  Kansdenken  |  Creativiteitstechnieken  |  Innovatie  |  Jeff Gaspersz  |  Innovatiemodellen  |  Ideeënmanagement
Innovatie hrm  |  Innovatie spreker  |  Innoveren spreker  |  Innovatie Nyenrode  |  Creativiteit stimuleren


 

Zoeken

Ideebrief

Wilt u maandelijkse ideeën ontvangen voor meer innovatie, creativiteit en inspiratie?

 

 Top experts delen ideeën

 Praktische adviezen

 Gratis innovatie e-book

 

Aanmelden Ideebrief

 

of direct aanmelden:

 

Sitemap

Spreker

  • Jeff als gastspreker voor uw event?
  • Masterclass kansgericht denken en doen
  • Keynote: Versterken van innovatiekracht
  • In-Company sessies: Innovatie en creativiteit
  • Creativiteit gastspreker
  • Workshop innovatie
  • Feedback & aanbevelingen
  • Innovatie spreker

 

Boeken

  • Alle boeken van Jeff Gaspersz
  • Dagelijks innoveren
  • Grijp je kans!
  • Nieuwe Ideeën, Nieuwe Kansen
  • Anders Werken, Nieuwe Kansen
  • Concurreren met Creativiteit
  • Je hok uit!
  • Anders Kijken, Nieuwe Kansen
  • Anders Denken, Nieuwe Kansen

Contact

Prof. dr. Jeff B.R. Gaspersz
Postbus 247
3620 AE Breukelen
gaspersz.jeff@gmail.com
0346 291 271

Facebook Facebook
Twitter Twitter
LinkedIn LinkedIn

 

 

Meer informatie?

Copyright 2025 - Prof. dr. Jeff B.R. Gaspersz
Inloggen | Ziber Website | Design by Pencilpoint | creatief in vorm & inhoud